söndag 6 mars 2011

Länge sedan

Nu var det länge sedan jag skrev något. Konstigt egentligen eftersom jag ändå så ofta tänker att jag skriver regelbundet. Vem vet, kanske en vision om hur det kommer att bli, jag hoppas på det.


Vintern är en underbar tid med många utmaningar och den svåraste är kanske den riktigt kraftiga kylan. När det kryper ner mot -30 blir det lite svårare att ta långa promenader och bilen tycker inte heller att det är så kul. Som tur är så är inte varje dag så kall. Mycket snö däremot är helt ok. Det gäller bara att komma ihåg att ta lite extra tid på sig så man hinner skotta undan. Jag är lyckligt lottad med god hjälp från en granne utrustad med traktor - då går det undan med skottningen. Jag är så tacksam för det.


Sist jag skrev var stugan på väg att fyllas med goda vänner och mycket riktigt så blev matbordet den centrala punkten. Vi hade härliga dagar tillsammans och njöt för fullt. Känns också ganska bra att kunna erbjuda rejäla sovrum för mina vänner, alltid skönt att få sussa gott efter en dag på skidorna.


Här kommer ett par bilder på några sovrum:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar